Wednesday, June 6, 2012

Be Inspired by Iris van Herpen

Since I read about Iris van Herpen in the Vogue, I'm quite fascinated by her work. It's very futuristic and definitely no streetwear. But I like the idea of clothing as art and although it's very conceptual I'm kind of inspired by her. Looking at her clothes somehow creates strong feelings, I think. Sometimes I'm just fascinated, sometimes it's even kind of disgusting. It's unbelievable Iris van Herpen is only 28 years old! 
You can buy the book 'Iris van Herpen' here. Unfortunately it costs 50 € :(


Capriole- Paris Haute Couture Show
http://images.zeit.de/lebensart/mode/2011-07/iris-van-herpen-teaser/iris-van-herpen-teaser-540x304.jpg
Capriole - Paris Haute Couture Show
http://www.vogue.de/var/vogue/storage/images/media/vogue/blogbilder/kultur/iris-van-herpen-capriole-haute-couture-2011/11825580-1-ger-DE/iris-van-herpen-capriole-haute-couture-2011_kultur_landscape.jpg
Capriole- Haute Couture Show

3 comments:

  1. woah ja das zweite bild habe ich auch lange zeit schon auf meinem pc gespeichert. ich war so fasziniert davon. was man als mensch alles erschaffen kann ist wahnsinn ...

    ich mache im moment eine blogvorstellungs-aktion. vielleicht hast du ja lust mitzumachen :)
    http://www.strangenessandcharms.blogspot.de/2012/05/win-blog-presentation.html

    lg
    dahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, so geht es mir auch. Irgendwie verlieren ihre Kleider auch nie ihre Faszination, egal, wie oft man sie sich anschaut :)
      Klar, sehr gerne!
      lg
      camilla

      Delete
  2. Wow, hab ich noch nie gesehen... Sieht echt genial aus.
    Liebe Grüße!

    ReplyDelete